Badem yoğurdu

Bebeklerin yoğurt yedikleri bir öğün varmış. Ben de bunu kızım doğduktan sonra sorulan ‘yoğurt yemeyecek mi?’ sorusuyla öğrendim. Benim için çok önemli bir ayrıntı olmasa da, yoğurt yapmak fikri aklıma yatmıştı. Bir kaç başarısız denemenin ardından ablama Amerika’dan getirttiğim toz yoğurt kültürü ile badem yoğurdu yapmaya başladım. Kıvamı, tadı, lezzeti gayet yerinde olan bu yoğurdun katı gıdalara geçişte bebeğin hem meyvelerin tadına bakması, hem de kayısı, siyah erik gibi meyvelerin püresini karıştırarak katı gıdalara alışık olmayan bağırsaklarını yumuşatarak kabızlık riskini azaltması bakımından çok faydasını gördüm.

Mira’yı yazın Sapanca’ya götürdüğümde yanımda yoğurt mayası yoktu. Ben de yoğurdu aynı yöntemle bu sefer nohutla mayalamayı denedim ve sonuç oldukça başarılı oldu. Nohut mayası toz yoğurttan daha uzun süre dayanabiliyor ve biraz daha geç ekşiyor. Fakat ben yine de yiyebileceğimiz kadar yapıp ekşimesine fırsat vermeden yoğurdu yeniden mayalıyorum. Daha fazla mayalamak da mümkün, fakat içinde madde olmadığından, çok fazla dayanmayacağı da aklınızda olsun. Bu yoğurdu eski usül, tencerede, üzerini sararak da mayalayabilirsiniz, fakat ben daha pratik olduğundan makine kullanıyorum.

Şimdi gelelim yoğurdumuzu yapmaya. Önce mayamızı hazırlayacağız. Bunun için ihtiyacımız olan malzemeler:

1/2 su bardağı çiğ badem
1 su bardağı içme suyu
8 adet nohut (haşlanmamış)
Yoğurt yapma makinesi
Termometre
Blender

Bademleri geceden ıslatın. Ertesi gün sıcak suda bekletip kabuklarını soyun ve yıkayın. Yoğurt yapma makinesinin kap veya kavanozlarını ( ben arzum bebbe kullanıyorum) ve blender’ı sıcak suyla yıkayın. Blender’ın içinde bir önceki kullanımdan kalan yiyecek artıkları olmasın. Bir kapta suyu 45 dereceye ısıtın. Suyun sıcaklığı 45-48 derece arası olmalıdır, sıcaklık 45 derecenin üzerine çıkarsa suyu döküp yeniden ısıtın.

Bademleri blender’a aktarıp, üzerine suyu ekleyin ve yüksek hızda bademleri 5-7 dakika blender’dan geçirin. Üzerindeki köpükleri kaşıkla alıp sütü yoğurt kap veya kavanozlarına aktarın. İçine nohutları koyup (makinenin kavanozları varsa nohutları eşit miktarda koyun) makineyi 12 saate ayarlayın.

12 saat sonunda mayayı bir kevgirin üzerine döküp süzün, nohutları içinden alın ve kaşıkla biraz karıştırın. Süzme yoğurt kıvamında elde ettiğimiz bu mayayı hava geçirmeyen bir kaba aktarıp buzdolabına koyun. Mayayı bu şekilde buzdolabında 3 gün kadar saklayabilirsiniz. Mayamız hazır. Şimdi yoğurdu yapabiliriz.

Badem yoğurdunun yapılışı

1 su bardağı çiğ bademi geceden ıslatın. Ertesi gün sıcak suda bekletip süzerek kabuklarını soyun. Buzdolabındaki mayayı çıkarıp oda sıcaklığına alın. Yoğurt makinesinin kaplarını ve blender’ı yukarıdaki gibi yıkayın. 2 su bardağı içme suyunu 45 dereceye ısıtın, bademleri blender’a aktarıp suyu da ekleyerek 5-7 dakika blender’dan geçirin. Üzerindeki köpükleri kaşıkla alıp mayayı süte ekleyin ve makineyi 4-5 defa pulse edin. Yine köpükleri kaşıkla alıp sütü yoğurt kaplarına aktarın. Makineyi 12 saate kurun. 12 saat sonunda yoğurdumuz hazır olacak. Makineden çıkardıktan hemen sonra kavanozların kapaklarını takarak buzdolabına koyun. 4-5 saat sonra yoğurdu yemeye başlayabilirsiniz.

Bir sonraki yoğurt yapışınızda bu yoğurttan maya alarak yoğurdu mayalayabilirsiniz (Ben yukarıdaki ölçüye ve makinemin kapasitesine göre 1 yemek kaşığı kullanıyorum). Daha fazla sütle yapmak isterseniz maya oranını da artırmanız gerektiğini unutmayın.

20140701-112113-40873087.jpg

20140701-112114-40874695.jpg

IMG_7503.JPG

2 thoughts on “Badem yoğurdu

  1. Geri bildirim: Badem yoğurdu | Bebeğim Alerji

  2. Tarifiniz için çok teşekkürler, bir süredir nasıl vegan yoğurt yapacağımı düşünürken sayfanızdaki tarife rastladım. Aynı uygulamayı çiğ badem kullanmadan hazır badem sütü ile yapmayı denediz mi?

Bir Cevap Yazın

