Nohut tofusu

8 yemek kaşığı nohut unu
2 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı toz zerdeçal
3 su bardağı su
Ayçiçek yağı

Nohut unu, tuz ve zerdeçalı bir kapta karıştırın. 1,5 su bardağı suyu ekleyip topak olmayacak şekilde iyice karıştırdıktan sonra geri kalan 1,5 su bardağı suyu tencerede kaynatın. Su kaynamaya başladıktan sonra ateşi kısın ve nohut unu ve su karışımını tencereye ekleyin. Sürekli karıştırarak koyulaşana kadar karıştırın. Hafifçe yağladığınız kalıba karışımı döküp, tofu formunu kazanması için minimum 1 saat buzdolabında bekletin.

Nohut unu fazla yağ içtiğinden, tofuyu kızartmak isterseniz fazla yağ kullanmamanızı tavsiye ederim.

Kaynak: delicious every day
IMG_8700.JPG

IMG_8702.JPG

5 thoughts on “Nohut tofusu

  1. merhabalar, ben tarifi aynen uyguladım,ancak tofu çok yumuşak oldu,sertleşmedi.püf noktasını mı kaçırdım acaba?

    sevgiler fatma

  2. Merhaba, buzdolabında ne kadar beklettiniz? Az beklediyse sertleşmemiş olabilir. 24 saat bekletmeyi deneyebilirsiniz.

  3. Bloğunuzu şimdi buldum. Bu yorumumu görecek misiniz bilmiyorum. Sanırım artık bloğunuzu güncellemiyorsunuz. Twitter hesabınıza baktım da ne kadar üzüldüm kelimelerle tarif edemem. Ben vegan değilim ama size yapılan o hakaretlerin hiç birini hak etmiyorsunuz. Ben de 2 sene önce kedi sahibi olana kadar veganizm hakkında, Hayvan deneyleri hakkında çok da birşey bilmiyordum. Ama öyle yorumları yapabilmek için bilgisizliğin cahilliğin ötesinde vicdansızlığın merhametsizliğin erdemsizliğin de payının büyük olduğunu gördük. Dediğim gibi hala bilgilenme aşamasındayım. Vicdanım ve erdemliliğim bu yolda ilerlemem için beni teşvik etmeye devam ediyor. Etik açıdan veganizm hakkında Türkçe kaynaklar çok fazla değil. Umarım bir gün Bloğunuzu tekrardan güncellersiniz. Benim gibi yolun başındaki pek çok insanın ışık kaynağı olursunuz. Sevgiler.

  4. ben de bu tofuyu yaptım ve benimkide çok yumuşak oldu.bir kaç gün buzdulabında beklediği halde yumuşak oldu. dilimleyip kızartamadım püre oldu 😦
    ve evet lütfen insanların söylediklerini umursamayın ve arkadaşın söylediği gibi bloğunuzu güncelleyip bize ışık olun.

Bir Cevap Yazın

